Phone +46 (0)8 120 105 20
SverigeSverige (SEK) Byt land

Byt land

Välj ett land nedan för att visa priser och artiklar för detta land

DanmarkNorgeSverige
På Svenska In English


Hur tränar man inomhus?

 
Regnet skvalar utanför och de flesta är nog långt ifrån sugna på att ge sig ut på en löprunda i skogen. Som tur är kan man ändå få till ett bra träningspass, utan att ens lämna hemmet. Vi tipsar om enkla övningar som du kan göra hemma med hjälp av endast en stol och en vägg!

 


Tips på enkla övningar utan redskap!

 
Det finns massor av enkla övningar som man varken behöver gym eller redskap till för att göra. Här tipsar vi om fyra övningar som tränar de stora muskelgrupperna i kroppen. Gör det i din egen takt och kom ihåg att det är bättre att göra övningarna långsammare och med rätt teknik än att du börjar tappa hållningen. Lycka till!

 

Plankan med knäuppdrag på stol 

Sätt händerna på stolen och ställ dig på tå med fötterna så långt bak du bara kan. Skjuta fram ett ben i taget mot bröstet och ställ tillbaka det på golvet. Gör det i den takten som du tycker känns bekväm. Vill du få upp pulsen är det bara att öka tempot. Tänk på att hålla nere rumpan mot golvet och spänna magen! 

 

Dips från stol

Sätt händerna på stolen och ställ dig på tå med fötterna så långt bak du bara kan. Skjuta fram ett ben i taget mot bröstet och ställ tillbaka det på golvet. Gör det i den takten som du tycker känns bekväm. Vill du få upp pulsen är det bara att öka tempot. Tänk på att hålla nere rumpan mot golvet och spänna magen! 

 

Knäböj på stol

Sitt på en stol och ställ dig sedan upp. Nästa gång du går ner ska du endast dutta i med rumpan på stolen och sedan gå upp till stående igen. Vill du göra det lite svårare kan du sträcka upp armarna så långt bak som möjligt eller göra övningen utan stolen

 

 

Jägarvila mot vägg

Ställ dig mot väggen och sjunk sedan ner så att knä och höft är i 90-graders vinkel.  Pressa ryggen mot väggen och håll vinkeln under hela övningen. Försök att sitta längre för varje gång du gör det!


Utfallsteget

 
Träna benen och rumpan enkelt med utfallssteg! Gör du dem bakåt är det dessutom skonsammare för knäna och lite lättare. Kliv rakt bakåt och sänk ner knät mot marken medan du lägger tyngden på det främre benet och tryck sedan tillbaka till stående position. Då tränar du både främre lår, bakre lår och rumpan samtidigt!

 

Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng