Phone +46 (0)8 120 105 20
SverigeSverige (SEK) Byt land

Byt land

Välj ett land nedan för att visa priser och artiklar för detta land

DanmarkNorgeSverige
På Svenska In English I dansk På norsk

Köpvillkor

 

 

Våra Allmänna villkor

Våra köpvillkor gäller på det köpeavtal som du som konsument genom att lägga en order på www.dailysports.se sluter med Daily Sports, organisationsnummer 556217-7955. Vi efterföljer Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Lag om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på www.dailysports.se Se mer information gällande de olika områdena nedan.

 

Orderläggning

En order kan endast läggas på www.dailysports.se det går inte att lägga en order via mail eller telefon. En order kan läggas på Danska, Svenska, Norska och Engelska. Det är viktigt att du väljer rätt land i kassan när du ska välja leverans- och betalningsalternativ annars går inte köpet igenom. Du genomför en beställning genom att lägga en vara i varukorgen och du slutför ditt köp genom att i kassan trycka på knappen ”Slutför köp”. Du har möjlighet att i kassan kontrollera och ändra din beställning, där står även samtliga kostnadsuppgifter specificerade.

 

Genom att lägga en order godkänner du våra köpvillkor och ingår i ett köpeavtal med oss. När vi mottagit din beställning skickas det direkt ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning och köpvillkor. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta kundtjänst snarast om något känns oklart.

 

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar du kundtjänst med din fråga så ser vi till att hjälpa dig. Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor, kontakta kundtjänst för att se om det är möjligt att genomföra förändringen

 

Vissa artiklar på www.dailysports.se går inte att beställa, om en artikel eller artikelvariant inte går att beställa kommer detta visas genom att knappen ”lägg i kundvagnen” blir grå och sätts ur funktion. Även om artiklen inte går att beställa online kan den finnas i butik, kontakta vår kundtjänst för mer information gällande var du kan hitta din önskade produkt.

 

 

LEVERANSVILLKOR

Du har två olika fraktalternativ att välja mellan:

  • Standardfrakt: Ditt paket skickas med PostNord till ditt närmsta utlämningsställe inom 1-3 arbetsdagar. När paketet har anlänt till ombudet skickas en sms avisering till dig med informationen gällande hur du hämtar ut ditt paket. Du måste ha med dig giltig legitimation för att kunna hämta ut ditt paket. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order, kontakta vår kundtjänst för att få det.
  • Expressfrakt: Ditt paket skickas med UPS hem till din dörr inom 1-2 arbetsdagar. Paketet kommer att levereras till dig mellan 9-17. Om du inte är hemma kommer de att göra två till leveransförsök och sedan lämna ett meddelande om att du ska kontakta ditt närmsta UPS kontor. Via UPS My choice kan du välja att hämta ut paketet, ändra leveransadressen eller ändra leveransdag.    

 

LEVERANSTID

Ditt paket skickas med Post Nord till ditt närmaste utlämningsställe inom 1-3 arbetsdagar från beställningsdagen med undantag vid röda dagar. Från det att du lägger orden tills att du får den kan det ta upp till 7 arbetsdagar. Om en produkt är slut i lager kommer du att bli meddelad detta via mail från vår kundtjänst. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta inom 1- 3 arbetsdagar efter köptillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi levererar enbart inom Sverige, Norge och Danmark. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan inte finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1 - 3 arbetsdagar. Kontakta oss om du har frågor kring leveranstider etc. Vi erbjuder alltid delleverans på order om något skulle saknas vid beställningstillfället.

 

DRÖJSMÅL I LEVERANS

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför så är fallet. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Daily Sports tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

 

TRANSPORT

Transporten inom Sverige sker med hjälp av PostNord eller UPS. Standardfrakten kostar 49 kr och expressfrakten kostar 79 kr. Men vi erbjuder fri standardfrakt på alla ordrar över 500 kr. Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Posten. Postens telefonnummer är 0771-33 33 10

 

EJ UTHÄMTAT PAKET

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 49 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

 

 

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på Dailysports.se. Genom att beställa varor på Daily Sports accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18 år för att få göra en kortbetalning. 

 

PRISER

Alla priser på Dailysports.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en leveransavgift på alla orders under 500kr.

 

KLARNA CHECKOUT

KORTBETALNING – SMIDIGT OCH SÄKERT

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning. Ingen kortavgift debiteras. Vi förbehåller oss rätten att neka köpet om kortet saknar giltighet eller om köpesumman inte finns tillgänglig för debitering. Efter att du i kassan valt att betala ditt köp via kortbetalning förflyttas du vidare till ett betalfönster som guidar dig genom köpet. Vi accepterar köp med Visa och Mastercard.

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på Daily Sports online samarbetar vi med Klarna för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Klarna garantera snabb och säker betalning och uppfyller kraven för PCI-DSS. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i Klarnas lösningar.  All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till Klarna och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Daily Sports. 

Läs mer om Klarna här.

 

KLARNA FAKTURA - BETALA OM 14 DAGAR

Väljer du faktura får du fakturan på mailen strax efter din beställning, den kommer samtidigt som vi skickar varorna till dig. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Vid köp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB.

Läs mer om Klarna Faktura här

 

KLARNA DELBETALNING

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Klarna AB sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Följande alternativ finns för delbetalning:

  • 3 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 95 kr)
  • 6 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 295 kr)
  • 12 månader med 0 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)
  • 24 månader, Konto 19,9% årsränta (betala 1/24 av totalbeloppet eller minst 50 kr i månaden)
  • 36 månader med 9,95 % årsränta (uppläggningsavgift 395 kr)

Aviavgift om 29 kr tillkommer på samtliga alternativ.
Läs mer om Klarna Konto här.

 

REA/ERBJUDANDEN

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Daily sports reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan inte finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 arbetsdagar. Kontakta oss om du har frågor kring leveranstider etc.


BYTES OCH RETURRÄTT

 

BYTESRÄTT
Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp hos oss. Därför lämnar vi dig 45 dagars bytesrätt, från det att du fick varan i din hand. Under denna tid kan du byta till en annan vara.  Kläder får provas, men inte användas. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna om det är ett byte. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i en påse eller kartong. Vi har fri retur på alla våra varor, du betalar inget för returen oavsett vilken transporttjänst du använder. Använd endast den retursedeln som du får av Daily Sports. Finns det ingen så kontakta vår kundtjänst webshop@dailysports.se så skickar vi en ny till dig. Skicka inte tillbaka paketet med en annan tjänst då vi inte står för den returfrakten.
Daily Sports åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. 

För att din bytesrätt ska vara intakt måste du uppvisa kvitto och återlämna varan oanvänd och i nyskick. Vi ser gärna att varan återlämnas i sin originalförpackning. Du har dock rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan men varan får inte användas ovårdat.

 

ÖPPET KÖP
Skulle du mot förmodan inte vara nöjd med ditt köp och inte hitta något annat i vår butik som lockar dig för tillfället har du möjlighet att återlämna varan inom 40 dagar från det att du fick varan i din hand och få pengarna tillbaka.

 

Vid återköp av varan måste du uppvisa kvitto och återlämna varan oanvänd och i nyskick. Vi ser gärna att varan återlämnas i sin originalförpackning. Du har dock rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan men varan får inte användas ovårdat.

 

 

ReTUR med POSTEN

Du har fått en retursedel och en returfraktsedel i påsen eller kartongen som varorna kom i. Fyll i retursedeln och lägg i den tillsammans med produkterna i påsen, klistra fraktsedeln ovanpå och lämna in paketet på ditt postombud. För att hitta ditt närmsta ombud kolla här. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse tills vi fått den.

 

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. 

Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen eller påsen i en annan kartong.

 

Uppge orsak till returen, om det är ett byte, reklamation etc. på retursedeln. För ett byte så beställer du själv din nya vara i vår webbshop och får en ny faktura på den nya varan. Hade du använt en rabattkod eller ett erbjudande som fortfarande gäller kan du kontakta vår kundtjänst eller skriva ett meddelande när du lägger din nya order.

 

ReTUR med UPS

Kontakta vår kundtjänst så skickar vi en retursedel och en returfraktsedel till dig. Fyll i retursedeln och lägg i den tillsammans med produkterna i påsen, klistra fraktsedeln ovanpå. Ring sedan ditt lokala UPS kontor och bestäm en tid för upphämtning av paketet eller lämna paketet på ditt lokala kontor. För att hitta ditt närmsta UPS kontor kan du söka på din adress här.

 

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen eller påsen i en annan kartong.

 

Uppge orsak till returen, om det är ett byte, reklamation etc. på retursedeln. För ett byte så beställer du själv din nya vara i vår webbshop och får en ny faktura på den nya varan. Hade du använt en rabattkod eller ett erbjudande som fortfarande gäller kan du kontakta vår kundtjänst eller skriva ett meddelande när du lägger din nya order.

 

Byte av produkt och storlek

Du beställer själv den nya produkten eller storleken i vår webbshop. Detta kan du göra samtidigt som du returnerar den felaktiga produkten. Den nya produkten kommer då på en ny order och faktura. Kontakta vår kundtjänst eller skriv ett meddelande på ordern om du har frågor eller funderingar gällande ditt byte. Du kan inte beställa ett byte genom att skriva det på retursedeln då vi inte kan lägga in en order till dig

 

Reklamationer och defekta produkter

Du har 3 års lagstadgad reklamationsrätt om du behöver reklamera felaktigheter i våra produkter. Du har 2 månader på dig att upptäcka skada eller defekt på vara. Vi betalar returfrakten vid returer för reklamationsärenden. Kontakta vår kundtjänst på webshop@dailysports.se och meddela vilken produkt och vilket ordernummer det gäller. Vi mailar då en retursedel samt en returfraktsedel till dig som du kan använda för att returnera reklamationen. Använd den tjänsten som det står på retursedeln att du ska använda, oftast sker returen med Posten. Se returinstruktionerna ovan, de gäller även för reklamationer. Återbetalningen för reklamationen sker så fort vi mottagit varan. Återbetalning sker inom skälig tid, utan onödigt dröjsmål. Om produkten fortfarande finns i lager kan du direkt beställa en ny i webbshopen. Vi ersätter också för andra eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med en reklamationen tex besinkostnader, parkeringkostnader, telefonkostnader och liknande.


TVIST

Vid eventuell tvist kommer Daily Sports att följa EUs och Sveriges lagar och riktlinjer. Se Europa Kommissionens onlineplattform för tvistlösning för mer information och anmälan här. Vi följer ARN vid eventuell tvist. Allmänna reklamationsnämnden


Ångerrätt


Ångerfrist och meddelande

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att orderbekräftelse och varor mottagits. Det gör du genom att inom ångerfristen (14 dagar) lämna eller sända oss ett meddelande att du önskar utnyttja ångerrätten. Sänd sedan tillbaka varan senast inom 14 dagar ifrån det att du meddelat oss att du önskat nyttja din ångerrätt. Du kan även ångra ditt köp om en/flera varor blir restnoterade eller får nytt leveransbesked. Kontakta i så fall kundtjänst. Här kan du läsa mer om ångerrätten på Konsumentverkets hemsida.

 

Utnyttjande av ångerrätt

Sänd tillbaka varan oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Är varan inte i oförändrat skick kan avdrag för ev värdeminskning göras på returbeloppet. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat.  Bifoga retursedeln eller bifoga namn, kundnr. och ordernr. Ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas. Om du ångrar ditt köp direkt efter att du lagt din beställning kan du kontakta vår kundtjänst så kan vi makulera ordern och fakturan.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

 

ÅTERBETALNING

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till ditt konto inom 14 dagar från den dagen då Daily Sports mottagit meddelandet. Normalt sker återbetalningen 1-3 bankdagar från att vi mottagit din retur. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via faktura så krediterar vi produkten på din faktura och du får tillbaka pengarna på det sätt som du betalt in dem på.

 

RESERVATIONER

Daily Sports reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på hemsidan. Dock har konsumenten rätt att reklamera varan om fel föreligger.

Trygg e-handel - Vad innebär certifieringen?

E-handel

Trygg e-handel är en certifiering för e-handels företag. E-handels företag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på internet (Distanshandel). E-handel bygger på precis samma princip som traditionell postorder, skillnaden är att varorna uppvisas på en hemsida samt att köpeavtalet ingås direkt på hemsidan.

Det finns idag tusentals aktörer som säljer varor & tjänster på Internet i Sverige och de flesta är seriösa. För att skydda dina personuppgifter och andra känsliga uppgifter är det dock viktigt att du vet vem du lämnar uppgifterna till. Du kanske också vill känna trygghet i att företaget kommer leverera varor inom avtalad tid och att du kommer kunna få hjälp efter köpet om något skulle vara fel.</p>


Trygghet

Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.

När du handlar från ett företag som har certifieringen Trygg e-handel så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav. Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen Trygg e-handel.

Trygg e-handels krav är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du handlar via internet. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi.

Fullständig förteckning av Trygg e-handels krav

Säkerhet

Svensk Distanshandel kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller, provköp samt utredningar vid misstanke om brister. För att ge dig en extra trygghet tar Trygg e-handel emot klagomål från dig som konsument.

Om du klagar på ett företag som har certifieringen Trygg e-handel och det visar sig att företaget handlat felaktigt/i strid med kraven som ställs får företaget en "prick" i vårt register. Vid allvarliga brister kan certifieringen återkallas med omedelbar verkan. Allt detta sammantaget gör att du som konsument kan känna dig säker på att endast seriösa företag bär Trygg e-handel symbolen.


Trygg e-handel symbolen

För att kontrollera att symbolen är äkta klickar du/håller muspekar över Trygg e-handel symbolen. Se exempel här. Varje anslutet företag har ett unikt certifikat på domänen tryggehandel.se.

Var hittar jag Trygg e-handel certifierade företag?

Du hittar alla certifierade företag här. Företaget är indelande i kategorier efter sortiment så att du lättare skall kunna hitta företag som säljer de varor & tjänster du är intresserad av!



FORCE MAJEURE

Daily Sports är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

PERSONUPPGIFTER

Daily Sports ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpvillkoren med Daily Sports samtycker du till att en del av dina uppgifter sparas. Vi sparar endast de uppgifter som behövs för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp och möjliggör uppdatering av din orderstatus. Som kund kan du när som helst ta del av de sparade uppgifterna, ändra dem eller be om radering.

  

COOKIES

En cookie är en liten datafil med text som sparas i din webbläsare. Cookiefilerna är helt anonyma och innehåller ingen personlig information. Det finns två typer av cookies, permanenta och temporära. Permanenta cookies lagras som en fil under en viss tid tills du själv, eller servern som sänt dem, raderar dem. Temporära, så kallade Session-cookies, lagras tillfälligt och försvinner när du stänger din webbläsare.

 

Vi använder cookies för att kunna ge dig som besökare av vår webbplats bättre service. Vi använder cookies för att spara statistik och följa vad en användare gör på sidan; inloggning, placerat något i varukorgen, mäta trafik, exponering & analys av marknadsföring. Om inte cookies accepteras är det mycket av sidans funktionalitet som slutar att fungera. Informationen gör det möjligt för oss att utveckla och optimera webbshopen så att den ger dig vad du vill ha. Om du vill stänga av användningen av cookies gör du det i inställningarna för din webbläsare.

 

FÖRETAGSUPPGIFTER

Daily Sports AB, Tulegatan 47, 113 53 Stockholm

Telefon: +46 (0)8 120 10520

e-post: webshop@dailysports.se

Vårt organisationsnummer är 556217-7955

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl. 09.00-17.00.

 

Standardvy | Byt till mobil vy
Stäng