Phone +46 (0)8 120 105 20
SverigeSverige (SEK) Byt land

Byt land

Välj ett land nedan för att visa priser och artiklar för detta land

DanmarkNorgeSverige
På Svenska In English I dansk På norsk

Returer & Byten

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Kläder får provas, men inte användas. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna om det är ett byte, gäller ej reklamation. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i en påse eller kartong. Vi har fri retur på alla våra varor, du betalar inget för returen oavsett vilken transporttjänst du använder. Använd endast den retursedeln som du får av Daily Sports. Finns det ingen så kontakta vår kundtjänst så skickar vi en ny till dig. Skicka inte tillbaka paketet med en annan tjänst då vi inte står för den returfrakten. Daily Sports åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter E-handelslagen.

 

RETUR MED POSTEN

Du har fått en retursedel och en returfraktsedel i påsen eller kartongen som varorna kom i. Fyll i retursedeln och lägg i den tillsammans med produkterna i påsen, klistra fraktsedeln ovanpå och lämna in paketet på ditt postombud. För att hitta ditt närmsta ombud kolla här. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse tills vi fått den!

 

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen eller påsen i en annan kartong.

 

Uppge orsak till returen, om det är ett byte, reklamation etc. på retursedeln. För ett byte så beställer du själv din nya vara i vår webbshop och får en ny faktura på den nya varan. Hade du använt en rabattkod eller ett erbjudande som fortfarande gäller kan du kontakta vår kundtjänst eller skriva ett meddelande när du lägger din nya order.

 

RETUR MED UPS

Kontakta vår kundtjänst så skickar vi en retursedel och en returfraktsedel till dig. Fyll i retursedeln och lägg i den tillsammans med produkterna i påsen, klistra fraktsedeln ovanpå. Ring sedan ditt lokala UPS kontor och bestäm en tid för upphämtning av paketet eller lämna paketet på ditt lokala kontor. För att hitta ditt närmsta UPS kontor kan du söka på din adress här.

 

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen eller påsen i en annan kartong.

 

Uppge orsak till returen, om det är ett byte, reklamation etc. på retursedeln. För ett byte så beställer du själv din nya vara i vår webbshop och får en ny faktura på den nya varan. Hade du använt en rabattkod eller ett erbjudande som fortfarande gäller kan du kontakta vår kundtjänst eller skriva ett meddelande när du lägger din nya order.

 

BYTE AV PRODUKT OCH STORLEK

Du beställer själv den nya produkten eller storleken i vår webbshop. Detta kan du göra samtidigt som du returnerar den felaktiga produkten. Den nya produkten kommer då på en ny order och faktura. Kontakta vår kundtjänst eller skriv ett meddelande på ordern om du har frågor eller funderingar gällande ditt byte. Du kan inte beställa ett byte genom att skriva det på retursedeln då vi inte kan lägga in en order till dig.

 

REKLAMATIONER OCH DEFEKTA PRODUKTER

Du har 2 års lagstadgad reklamationsrätt om du behöver reklamera felaktigheter i våra produkter. Vi betalar returfrakten vid returer för reklamationsärenden. Kontakta vår kundtjänst och meddela vilken produkt och vilket ordernummer det gäller. Vi mailar då en retursedel samt en returfraktsedel till dig som du kan använda för att returnera reklamationen. Använd den tjänsten som det står på retursedeln att du ska använda, oftast sker returen med Posten. Se returinstruktionerna ovan, de gäller även för reklamationer. Återbetalningen för reklamationen sker så fort vi mottagit varan. Om produkten fortfarande finns i lager kan du direkt beställa en ny i webbshopen.

 

ÅNGERFRIST OCH MEDDELANDE

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Daily Sports har du därför rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den.

 

Ångerrätten gäller inte:

  • Produkter som tydligt har använts utöver en avprovning.
  • Produkter som blivit skadade under tiden som du som Kund ansvarat för dem.
Standardvy | Byt till mobil vy
Stäng